Pagina's op IkLeerBIM

donderdag 20 december 2012

Blog - Boost your BIM - Revit API


Als ik de tijd had zou ik me meer op de Revit API gooien...

Boost Your BIM

En als je meer over de Revit API wil weten (en al iets van programmeren weet) is dit het moment om aan te haken bij Boost your BIM. Harry Mattison is een zeer ervaren Revit programmeur en publiceert met enorme snelheid interessante Blog Post. Het volgen waard.

Trouwens wat betreft zijn Post van vandaag over het meten van het glasoppervlak boven een bepaalde hoogte (bijvoorbeeld 600mm+vl) nog een alternatief.
Wanneer je glasvlakken Nested en Shared Families zijn kan je deze Families dusdanig maken dat ze dit equivalente daglicht oppervlak berekenen en rapporteren. Zorg dan, dat deze een borstweringhoogte meekrijgen. Hierbij moet de Ref Level van het glasvlak overeenkomen met die van zijn Host (en dat is het kozijn of de deur). Als het glasvlak weet hoe hoog zijn eigen onderkant zit ten opzichte van het vloerniveau, kan het equivalente daglicht oppervlak eenvoudig bepaald worden - en wel per glasvlak.
Door nu ook een kozijmerk Parameter door te geven, van het kozijn naar het glasvlak. En als tevens beide Parameters (Equivalente daglicht oppervlak en het kozijnmerk) Shared Parameters zijn. Kan je dit allemaal keurig laten rapporteren in een Schedule gezamenlijk met de aangrenzende ruimte.

Andere sites over de Revit API zijn o.a.
Bovenstaande links heb ik al een tijdje verzameld zonder ze echt goed te bestuderen. Waarschijnlijk zou ik gewoon moeten beginnen bij het begin. En dat is Autodesk zelf. En dan met een scheef oog met Boost your BIM en The Buidling Coder meehobbelen.
Maar ja. Tijd he.

Dit is trouwens ook een mooie plek om te verwijzen naar RTC Europe september 2013 in Delft.
Of geef ik sessie 7 van 11:00-12:15 iets te veel credit als mooie inleiding/korte introductie in de Revit API ?

Geen opmerkingen:

Populaire berichten

Zoeken in deze blog