Pagina's op IkLeerBIM

Posts tonen met het label Assembly. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Assembly. Alle posts tonen

vrijdag 22 maart 2013

Parts en details in Revit

Voordat iedereen het gaat hebben over de jaarlijkse verbeteringen van Revit (tja hoe moet je dat eigenlijk uitleggen...), wil ik nog op de valreep wat vertellen over Parts. Dit is een redelijk nieuwe functie, die ik zelf nog te weinig heb gebruikt, maar die in potentie veel mogelijkheden heeft.
Ik heb me laten vertellen dat deze functie vooral voor constructeurs is bedacht. Maar ik denk dat ook architecten er aardig voordeel van kunnen hebben. Het kan wat problemen oplossen waar anders niet of nauwelijks mogelijkheden voor zijn.


Eerst algemeen over Parts.
Daar zal ik me maar makkelijk van af brengen, door vooral te verwijzen naar de Autodesk WikiHelp. Met Parts kan je verschillende Revit Categorieën als het ware kopiëren en plakken op dezelfde plek als een soort Model in Place. Vanzelfsprekend is dat het niet. Maar je hebt op dat moment wel bijv. een Wall en precies dezelfde Wall maar dan opgedeeld in Part. Deze 2 onderdelen kan je apart zichtbaar maken of juist uitzetten. Ook zijn deze in een Schedule apart te rapporteren.

laten we hier eens een detail van maken in Revit

maandag 27 augustus 2012

curtain wall en assembly

Er mag geen Curtain Grid of Curtain Wall in een Assembly zitten, alleen maar Panels en Mullions.
De Curtain Wall en de grids stop je in een Group tezamen met de onderdelen van de Assembly die tenslotte ook een host nodig hebben.
Van de Assembly kan je Views aanmaken, die je kan voorzien van  Annotatie en op een verzamelblad kan plaatsen (in 2013)
 
Wijzigen:
over het algemeen is het beter om de Group te openen en daar wijzigingen aan te brengen
als er een conflict ontstaat tussen de Assembly en de Group kunnen eerst onderdelen uit de Assembly in de Group worden gestopt. Vervolgens kunnen stabiele wijzigingen worden doorgevooerd. En tenslotte de gewijzigde Panels en  Mullions weer in de Assembly worden teruggestopt zodat deze in het overzichtsblad zichtbaar worden.
 
Annotatie in de overzichtstekeningen:
Gebruik de Comments van de Curtain Wall als het geheel in een Group zit
Gebruik als er geen Group is en maar 1 versie van de  Assembly eventueel de Type Parameters van de Assembly zelf.
Als er nog geen juiste Tags zijn kan je een vergelijkbare  Tag opslaan onder een ander type voor Assemblies of voor Walls.

Populaire berichten

Zoeken in deze blog