Pagina's op IkLeerBIM

Posts tonen met het label RTC. Alle posts tonen
Posts tonen met het label RTC. Alle posts tonen

maandag 9 februari 2015

Ik Leer ook BIM...

Vanzelfsprekend is mijn blog een prima plaats om (naast vele anderen blogs zoals in mijn bloglist linksonder) meer te leren over BIM en/of Revit. (Want, nee het is absoluut geen synoniem van elkaar) Maar er zijn ook andere plekken waar je de diepte in kan. Ik wil er hier zomaar 2 noemen die mij opvallen.


In de eerste plaats gaat Avans+ een opleiding BIM engineer beginnen. Dat is een goed initiatief dat aansluit bij een veranderende wereld. Zowel voor adviseurs en architecten maar net zo goed voor de bouwers. En als ik Martijn de Riet mag geloven in zijn column op het BIM-Platform is het een redelijk unieke opleiding. Je moet wel opschieten want ze willen 12 februari beginnen. En anders kan je heus volgend jaar wel aanschuiven.

Daarnaast de RTC. Ik heb al enkele keren namens RoosRos Architecten de Revit Technology Conference mogen bijwonen. Twee jaar terug in Delft en afgelopen jaar in Dublin. Het was beide keren een intensieve, inhoudelijke maar niettemin leuke ervaring. Een plek waar je tal van internationale specialisten tegen het lijf loopt, om contact mee te leggen en om veel van te leren. De volgende RTC in Europa wordt gehouden op 29 - 31 oktober in Budapest.
Voor de echte diehards nog een reminder. Want de RTC is voor en door gebruikers. Je kan zelf ook een lezing geven op een RTC (mits die door de ballotage commissie heen komt natuurlijk). Voorstellen kunnen nog tot 19 februari worden ingediend

Beide opleidingen kosten inderdaad tijd en geld. Maar dan heb je ook wat..
Goed om rekening mee te houden in je planning.

vrijdag 4 oktober 2013

Boost Your BIM verwerkt API wensen vanuit de RTC

Naar aanleiding van vragen die hij tijdens de RTC in Delft kreeg, is Harry Mattison van Boost Your BIM flink aan het werk gegaan. Op dit moment heeft hij al voor 5 vragen een oplossing met behulp van een stukje API code.

Zelf ben ik vooral gecharmeerd van Wish 2 - de mogelijkheid om alle elementen met een foutmelding tegelijk te kunnen laten oplichten. Het doet me denken aan mijn eerdere post over het verwijderen van Levels. Hierbij gaf Revit pas een uitgebreide (maar enigszins onbruikbare) foutrapportage nadat een gebruikte Level werd omgezet in een Linked Group.




En als we dan toch bezig zijn. Wat denk je van deze:
Topo From Lines – App #3 submitted to the Autodesk Port-a-thon



Goed bezig Harry!

RTC Delft 2013

Afgelopen weekend ben ik namens RoosRos architecten naar de RTCeur in Delft geweest.
Hier is een link naar een kort verslag van deze internationale Revit Technologie Conferentie in ons eigen kleine kikkerlandje.

maandag 24 september 2012

Revit Conferentie in 2013 in Delft

Gelezen deze week
RTC 2013 Europe
Goed nieuws! Er komt een Revit Technology Conference in Delft volgend jaar op 27 en 28 September. Ik ben benieuwd. Zeker iets om te volgen.

Populaire berichten

Zoeken in deze blog