"Bone Muscle Skin principe"
Revit OpEd:
A Small Collection of Family Editor Advice
Deze week viel mijn oog op bovenstaand artikel. Ondanks dat het een oude lijst is, is deze nog steeds relevant. Het is een lijst de met meest essentiële Do's en Don t's die iedereen zou moeten kennen die Revit Families maakt. De meeste zijn redelijk bekend. Minder bekend zijn de volgende:
.7 - Don't move the "origin", check the location of the origin by importing a dwg with linework representing 0,0, and use “Origin to Origin” if you think you did. A little background, if you move the reference planes defining the origin you will think the placement origin is moved. In fact the reference planes don't really define the origin anymore because Revit maintains the original origin is actual the internal 0,0 for placement.
Dit punt ben ik geregeld tegen gekomen bij Tags en bijvoorbeeld Beams. Windows en Doors kan je wel voorzien van een Strong Referenceplane met Define Origine aangevinkt. Zie ook hier.
.16 - Window and Door families use the cut plane (view range) defined in the family, not just the project's view setting for view range.
Dit probleem komt met enige regelmaat boven. Het is een hele vreemde gewaarwording dat dit echt zo werkt. RevitLog heeft hier ook het een en ander over gezegt in zijn blog. Zie ook hier hoe je hoe je hiermee zou kunnen 'spelen'
.19 - Voids don't allow visibility on/off or level of detail
Niet helemaal aansluitend op deze opmerking. Maar je kan met Voids spelen door ze bijvoorbeeld in of uit de te snijden Solid te halen. Dit kan door de Void aan een Referenceplane te hangen en deze Plane te laten schuiven. Een Void mag tenslotte niet 0 mm dik zijn maar moet op een andere manier gemanipuleerd worden waar nodig.
.22 - Reference Lines are for angular relationships. Reference Planes are NOT. Reference planes don't have real endpoints, they are infinite in length but have grips so we can control how much we have to see.
Over het parametrisch benaderen van bogen in Revit is al heel veel gezegd. En waarschijnlijk nog niet het laatst. Simply Complex heeft hier een paar goede post over. De Door Swings die ik vroeger zelf heb gemaakt speelden een beetje vals door met controle parameters de hoeken waarop Revit vast kan lopen (0 en 180 graden) te veranderen voor een hoek die wel kan.
.25 - Build "bones" first, then add "muscle" and finally the "skin".
- Bones = Reference planes/lines
- Muscle = Dimensions/parameters
- Skin - solids/voids and model/symbolic lines
Geen opmerkingen:
Een reactie posten