Pagina's op IkLeerBIM

Posts tonen met het label Annotatie. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Annotatie. Alle posts tonen

maandag 19 november 2012

BIM afspraken - deel 2

Geregeld lees ik, en u waarschijnlijk ook, Posts over BIM enzo. Vooral enzo. Heel veel enzo..
 

Zelf ben ik met veel plezier een ‘uitvoerende’ BIM-er achter de knopjes. En dan zijn deze BIM enzo Posts helaas niet altijd even relevant. Ze gaan namelijk over mogelijke mogelijkheden zonder een concrete en behapbare vertaling naar mijn praktijk van elke dag.  
Ik zal een voorbeeld geven. Een manier om te weten wat je wel en niet moet doen, bij het bouwen van een BIM model, is een zogenaamd BIM Execution Plan. Dit zijn hele boekwerken van 80 pagina’s. En ik kan het gevoel niet onderdrukken, dat het inhoudelijk wel klopt. Maar moeten mensen dan echt aan slag met een pak papier naast hun computer?


In deze Post wil ik graag een poging doen om eerst het achterliggende basis principe van een BIM model schematisch weer te geven. Aan de hand waarvan alle werkzaamheden te plaatsen zijn in het grotere geheel.
Tot slot eindig ik met de trieste mededeling, dat zo'n boekwerk met buro- c.q. projectafspraken toch belangrijk is. En wat mij betreft vooral als achtervang om broodnodige helderheid te geven in een projectteam.

Populaire berichten

Zoeken in deze blog