Pagina's op IkLeerBIM

vrijdag 4 oktober 2013

Naamgeving van Subcategorieën veranderen in Revit

Tijdens de RTC hebben we tijdens, maar ook tussen de sessies door, wat gesproken over standaards. Bijvoorbeeld standaards voor naamgeving. Wanneer de 'standaard' veranderd. Of wanneer content geschikt gemaakt moet worden voor een andere land / andere taal, zit er aardig wat werk, in het omzetten van de bestaande bibliotheken.

Zonder te pretenderen dat dit een complete oplossing is, bij deze, een trucje om de naam van Subcategorieën van meerdere (consistent opgebouwde) Revit Families om te zetten in een andere naam. Dit werkt voor 1 of meerdere Families tegelijk

Deze schoorsteen bleek geen eigen Subcategorieën te hebben

De Subcategorie stond op None

Dus ik maakte een Subcategorie aan

Ik kende de Subcategorie toe aan de Geometry in mijn Revit Family.
En importeerde de Family in mijn Project

In het Project bleek bij nader inzien dat de naamgeving toch niet juist was.
Dus ik paste deze Subcategorie aan in de Object Styles van het Project.

Wanneer ik de Family weer open blijkt de Subcategorie ook in de Family te zijn aangepast!

Geen opmerkingen:

Populaire berichten

Zoeken in deze blog