Pagina's op IkLeerBIM

dinsdag 3 december 2013

Introductie Trimble Vico Office in Nederland

Af en toe kwam ik Vico Office wel eens tegen. Het is een BIM pakket om onder andere mee te kunnen calculeren en plannen. En het gebruikt daarbij modellen van onder andere: Autodesk® Revit®, GRAPHISOFT® ArchiCAD®, Trimble SketchUp en Tekla Structures.

Binnenkort is de introductie in Nederland. Dit gebeurd tijdens een ontbijtsessie bij Bouwend Nederland op 13 december.  Vanwege de goede geluiden ben ik toch maar eens een paar introductie filmpjes gaan kijken en.. Het ziet er goed uit, veelbelovend.
Ik ben echt benieuwd wat de werkvoorbereiders, planners en calculators in Nederland, van dit product gaan vinden. En ook, of dit product voldoende aansluiting zal vinden bij onze Nederlandse coderingen, onze bibliotheken, begrippen en werkwijzen. Altijd spannend om te zien hoe flexibel een computersysteem in werkelijkheid is. Bij deze alvast een klein voorproefje. Wellicht wordt mijn voorzichtige enthousiasme wel gedeeld.

5D voor Dummies - of voor starters..

1 opmerking:

Rob Roef zei

beste Teun, leuk dat je enthousiast wordt van Vico, dat word ik ook namelijk... Het is een tool die niet als reguliere software moet worden aangeschaft. Veel is afhankelijk van de afstemming tussen de verschillende disciplines en dit kan interessante discussies opleveren tijdens de implementatie.

Overigens denk ik dat architecten minder met Vico te maken zullen gaan krijgen, het is écht bedoeld voor de uitvoerende bouw.

Je zult er nog wel verder van horen ;-)

groeten, Rob Roef

Populaire berichten

Zoeken in deze blog